2017 - Musica Baltica I. Baroque Cantatas from Gdansk

Johann Valentin Meder

pro festo S. Michaelis archangeli: Singet, lobsinget mit Hertzen und Zungen a 11 PL-GD Ms. Joh. 192

Singet, lobsinget Medera przywołuje świąteczny klimat; obszerniejszy wybór z Freislicha i Pucklitza pokazują przyzwoitą rozpiętość stylistyczną i przyjemną pomysłowość. Wykonanie podkreśla te cechy – „profesjonalnie” może zabrzmieć jak krytyka z lekką pochwałą, ale mam na myśli to tutaj całkowicie pozytywnie.– Fabrice Fitch, Gramophone

Johann Jeremias du Grain

Hertzlich lieb hab ich dich o Herr PL-GD Ms. Joh. 187

Johann Balthasar Christian Freislich

Jauchzet dem Herrn alle Welt PG Ms. Joh. 17

Cantata post sacram coenam – Gott ist die Liebe PL-GD Ms. Joh. 18

Das ist meine Freude PL-GD Ms. Joh. 22

(…) po światowej premierze Passio Christi nagranej w 2012 roku dla wytwórni Sarton, po trzech sakralnych kantatach na pierwszej płycie bałtyckiej serii w MDG, Andrzej Szadejko kontynuuje swoją przygodę z Freislichem. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nadal będzie nam odsłaniał barokowe skarby rodzinnego miasta, które wydawały się czekać tylko na jego fachową opiekę. – Christophe Steyne, Crescendo Magazine

Johann Daniel Pucklitz

Concerto post 22 Trin. Kehre wieder PL-GS Ms. Joh. 235

Concerto 27 post Trin. Ich will in allen Sachen PL-GS Ms. Joh. 237

(,..) w przyjaznych warunkach akustycznych soliści i orkiestra wspięli się na wyżyny wykonawcze, prezentując interpretację żarliwą, acz precyzyjną, tak w warstwie wokalnej (ze szczególnym uznaniem dla tenora Hermanna Oswalda), jak i orkiestrowej (wartka struga narracji smyczków, piękne solówki instrumentów dętych). – Hanna i Andrzej Milewscy

Z zainteresowaniem słucha się tego oratorium, z którego dr Szadejko zdołał zrekonstruować kilka brakujących części. Nie można przegapić magicznego chóru końcowego, ani przesiąkniętej niemal nadprzyrodzoną atmosferą arii Erwünschte Todesstunden Georga Poplutza. Niezwykły moment zatrzymania czasu, przesycony poezją i inwencją dźwiękową, której nigdy nie kojarzylibyśmy z repertuarem barokowym, a który w kilka minut wznosi skromnego Pucklitza do rangi XVIII-wiecznego Ravela. – Christophe Steyne, Crescendo Magazine

To, co oferują współczesnemu słuchaczowi w tych zręcznych wykonaniach, to nie tylko przyjemność, ale głębszy wgląd w zadziwiającą płodność północnoeuropejskich kompozytorów barokowych, którzy musieli gorączkowo pracować w dziesiątkach miast i instytucji religijnych przez większą część stulecia lub dłużej, produkując muzykę, która nadal robi na nas wrażenie. Jesteśmy szczęściarzami, którzy odziedziczyli to pełne skarbów archiwum. Czterech solistów oraz instrumentalna i wokalna część zespołu Goldberg Baroque Ensemble, to doświadczeni wykonawcy… Mimo całkowitej obcości nazwisk kompozytorów, z tym nagraniem powinni zapoznać się wszyscy miłośnicy muzyki niemieckiej, czy raczej barokowej w niemieckim stylu.- Dave Billinge, MusicWeb International